Als enige Franse rederij maakt Compagnie du Ponant integraal deel uit van de Franse scheepvaarttraditie. Compagnie du Ponant werd opgericht in 1988 en is eigendom van de CMA CGM Group, 's werelds 3e grootste containergroep en erfgenaam van de gerenommeerde Compagnie Générale Transatlantique "French Line". Elk schip straalt een eigen persoonlijkheid uit en symboliseert de kunst van het cruisen "à la française". Aan boord van de elegante jachten van Compagnie du Ponant beleeft u onvergetelijke momenten in een gesofisticeerde doch gemoedelijke omgeving en geniet u van een Frans-geïnspireerde keuken in een intiem kader.
De professionele, discrete service van de gepassioneerde bemanning zal aan al uw verwachtingen voldoen. De fijne gerechten, die met zorg bereid worden door ervaren chefs, zijn gebaseerd op de Farnse keuken en worden verrijkt met specialiteiten uit de diverse aanleghavens.
De vloot bestaat momenteel uit 4 schepen : Le Ponant (32 hutten), Le Levant (45 hutten), Le Diamant (113 hutten en le Boréal (132 hutten). In mei 2011 wordt de vloot uitgebreid met L'Austral (132 suites). Voor de inrichting van de stijlvolle hutten en suites werden uitsluitend superieure materialen en harmonieuze tinten gebruikt.
Compagnie du Ponant brengt u naar mythische bestemmingen die alleen toegankelijk zijn voor kleine schepen. Kom aan boord en ontdek de meest uitgelezen plekken in de Middellandse Zee, Antarctica, Spitsbergen, Groenland, India, de Malediven, de Seychellen, Ijsland en de Amazone.
Compagnie du Ponant is lid van La Charte Bleue d'Armateurs de France, die instaat voor de bescherming van de oceanen en de kuststreken en van de International Association of Antarctic Tour Operators, die zich toelegt op de bescherming van fauna en flora. Le Boréal en L'Austral zijn uitgerust met een zuinig elektrisch propulsiesysteem, een dynamisch positioneringssysteem dat de schepen zonder anker op hun plaats houdt en een optisch onderwater-detectiesysteem dat aanvaringen met walvissen voorkomt. Bovendien wordt er lichtere en minder vervuilende olie gebruikt, wordt er veel aandacht besteed aan de verwerking van afval en afvalwater, worden er minder schadelijke stoffen uitgestoten en zijn de schepen voorzien van lampen met een lager energieverbruik.